Ajaran Kedua Syekh Abdul Qadir Dalam Buku Futuhul Ghaib

Ajaran Kedua / Nasehatnya : 

Ikutilah dengan Ikhlas( Hati yang Lapang / tanpa menggerutu ) jalan yang ditempuh oleh Rasulullah Muhammad SAW. dan Janganlah engkau merubah Jalan itu.

Patuhlah kepada Allah dan Rasul-Nya, dan jangan pernah engkau berbuat durhaka. 
Esakanlah Allah dan jangan menyekutukannya. 
Allah itu maha suci dan tidak mempunyai sifat sifat tercela dan tidak mempunyai kekurangan. Janganlah Ragu terhadap kebenaran Allah. Bersabarlah dan berpegang teguhlah kepada-Nya. Mintalah kepadaNya dan tunggulah dengan Sabar. Bersatulah dalam menaati Allah dan janganlah berpecah belah.
Hiasilah dirimu dengan Ketaatan kepada Allah. Janganlah menjauhkan diri dari Allah dan janganlah engkau lupa kepadaNya.
Janganlah Lalai untuk bertaubat kepadaNya dan kembalilah Kepada Allah.
Janganlah engkau bosan/Malas untuk memohon ampun kepada Allah pada siang dan malam hari. Mudah Mudahan engkau diberi rahmat dan dilindungi olehNya dari segala bahaya dan Azab Neraka dan diberinya kehidupan yang bahagia di dalam Surga, bersatu dengan Tuhan dan diberi nikmat nikmat olehnya.
Engkau Akan menikmati kebahagiaan dan kesentosaan yang abadi di Surga bersama para nabi , Orang-orang yang Shiddiq(Shiddiqin), Para Syuhada dan orang orang Yang beramal Salih (Salihin).
Kamu Akan hidup kekal di dalam surga itu untuk selama-lamanya.


"Penterjemah bukanlah orang yang sempurna, dan bukan orang yang sangat Ahli. Maka Mohonlah di Maafkan ,Jikalau kurang pas dan kurang puas atas terjemahan di Atas"

0 Response to "Ajaran Kedua Syekh Abdul Qadir Dalam Buku Futuhul Ghaib"

Posting Komentar